2019. május 16., csütörtök

Én nevelem! Azaz egzotikus növény az otthonodban!


Kiskoromban mindent lopkodtam édesanyám konyhájából és ástam el a kertben. Mindig kereste hová tünhetett a burgonya,hagyma ,paradicsom,paprika stb. Utána már kisebb mértékben csináltam ,cserepekbe keztem dugdosni a dolgokat. Így lett legelőször avokádó csemetém de most már 2 db ananásszal is büszkélkedem. Sok trópusi növény megvásárolunk a boltokban de mit sem sejtve a felesleges részeket (magokat, zöldjét...) kidobáljuk és csak a számunkra hasznos részét tartjuk meg, pedig milyen szép dísznövényeket tudunk belőlük nevelni és milyen könnyen!
Sajnos nem fognak gyümölcsöt hozni csak ha beoltatjuk őket de akkor is csak hosszú évek múlva de addig is milyen menő egy ananász csemete az asztalon.

Ha már az ananászt hoztam fel utoljára kezdjük is vele.
Nincs más teendőnk mint venni egy ananász és megfosztani a gyümölcsétől ,pár alsó levelétől.
Egy pohárba annyi vizet engedünk ,hogy ellepje a "tönköt" kb 1-2 cm magasságban. A gyökerekre várni kell és nem1-2 hetet, szóval ne dobd ki határozott indulatokkal hogy biztos megdöglött. Nem , nem errő van szó csak neki idő kell. :D
Még egy kis érdekesség: Az ananász nem a fán terem ;)
1

2
3
Az avokádó magját is félig vízalá kell helyezni, bár én mindig elástam és nedvesen tartottam a földjét és kikelt nekem minden alkalommal. Mivel trópusi növények szeretik a vizet  de.csak mértékkel. :D


Jelenleg kísérletezek citrom maggal is de már láttam Kiwi palántát  Aldis kiwiből. Kis odafigyelésel egész növényparadicsonot tudunk létrehozni ,mindemellett milyen menő, hogy van egy egzotikus növény a lakásban amit mi neveltünk.
Következő cikkben elmondom ,hogy miért ne dobjuk ki a műanyag üveget! Egyrészt mert pénzért visszaváltható ,mert szennyezi a környezetet de most elmondom ,hogyan  hasznosíthatjuk  újra a kertedben! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése