2016. szeptember 8., csütörtök

Első masszázs órai gyakorlatom

Régebbi cikkemben már említettem,hogy gyógy- és sport masszőr hallgató vagyok. Az első évem kórházi gyakorlatok közepette beteg ágy mellett dolgozó nővérkeként végeztem, hogy mi köze a kettőnek hááát kérdezzétek azokat kik össze állítják a keret tan tervet de megtanultam pelenkázni ,szurizni,etetni,és még sok kellemes dolgot. Most a második évben végre  tanulhatom a szakmám. A masszázs nagyon egyszerűnek tűnhet egy hozzá nem értő személy szemével hisz "csak" húzunk, nyújtunk,simítunk,dörzsölünk és a végén még meg is verjük a beteget azaz ütögetünk. Igen ám de nem mindegy ,hogy hogyan ,mikor,hol. Mindennek megvan a saját módja sorrendje és szabálya. Egy masszőrnek nem csak a fogásokat kell megtanulnia teljes test,izom,csont ,nyirok ideg rendszert tudnia kell magyarul latinul funkcióját betegségeit stb.... Visszavezetve a címre én még csak kóstolgatom a szakmát de 8-9 hónapra besűríteni az egészet felvezetés nélkül azért durva lesz de menni fog mert mennie kell. Legelsőként csak az osztály társamat gyurmáztam vagyis csak simító fogásokat gyakoroltam de abban biztos vagyok, hogy a mai stresszes világban mindenkinek szüksége lenne egy masszőrre. Kemény fájó izomcsomók kilazításától egész komoly betegségekig a masszőr keze alatt gyógyulhatnak a betegek. Ez a szakma nem csak az egészségügyi masszázst csinálja hanem a sportolók edzésein,versenyein is fontos résztvevők valójában ők következnek az edző melletti második helyen, hiszen hozzá járul a sportoló teljesítőképességéhez,rehabilitációikhoz,és pihenésükhöz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése